Maria Eriksson – Distans och Balans

Fitnessfrukost (2 av 5) – Fruktmüsli

Fruktmüsli

Denna frukost är precis vad jag vill ha när jag vaknar efter nattarbetspass, något mer kaloririkt än min gröt vilket är ok då jag äter oftast mindre när jag har gått av ett pass av den enkla anledningen att min vakna tid är mindre.

Riktigt smaskigt är det och innehållet kan variera något beroende på vilka ingredienser jag har hemma. Nu i vinter är det antioxidanter givet.

 

Ingredienser

  • yogurth lätt naturell eller vaniljsmak
  • kokosflingor
  • pumpafrön
  • torkade ekologiska aprikoser
  • gojibär
  • färskt granatäpple

Dricker en rykande het Casein chokladdryck till , så gott!!

Såhär gör du

  • häll yogurthen i tallriken
  • strö över riven kokos, aprikoser,pumpafrön, gojibär
  • dela och gröp ur fruktköttet från granatäpplet och strö över allt, rör om och ät !

Caseindrycken gör du enkelt, shejka casein och vatten, häll över i en mugg och värm i mikrovågsugnen, blir krämig och värmer gott!

Var rädd om Din kropp och Din hälsa – Du har bara en kropp som bör ”tankas med rätt bränsle”

ät det Du mår bra av och gör det med glädje. /Maria Eriksson :-)

 

Skriv en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *